בחירת כינור למתחילים

צ'לו 3/4 עם נרתיק וקשת CB-280 1/2 Le Mans

רוצים שילדכם ילמד לנגן על כינור? לא יודעים איך לבחור כינור? מחפשים כינור לילדים מומלץ? בחברת קורל מוזיקה תזכו למענה שלם עם מבחר איכותי של דגמי כינור לילדים, מתחילים ומתקדמים, המוצע באתר ובחנות של החברה. כמו כן לרשותכם עומד צוות מיומן ואדיב של החברה הזמין לייעץ ולכוון אתכם בבחירה נכונה של כינור. על מנת לעזור לכם לפניכם מספר דגשים בסיסיים בנושא.

 

למה בכלל לקנות כינור?

אם ילדכם רק מתחיל לנגן על כינור ואתם לא בטוחים שהוא יתמיד, אולי תחשבו שעדיף להשכיר כלי נגינה מאשר לקנות אחד. מחשבה זו לרוב אינה נכונה עקב מספר סיבות. קודם כל, מבלי שתשימו לב מחיר השכירות יצטבר ובמהרה יגיע למחירו של כינור פשוט למתחילים. בנוסף, בדרך כלל כינורות להשכרה הם מאיכות מאוד נמוכה. ומלבד זאת, אם בסוף הילד ינטוש את הכינור ואם שמרתם עליו כמו שצריך תוכלו תמיד למכרו ביד שנייה במחיר משתלם.

 

איזה רמה של כינור לקנות?

יש לדעת כי כינורות נחלקים לשלושה סוגים עיקריים: כינורות למתחילים לצורכי לימוד, כינורות ברמה בינונית וכינורות מקצועיים. כינורות אלו נבדלים באיכותם וגם במחירם, הנע ממאות עד עשרות אלפי שקלים. כמובן שכינור לילדים שרק מתחילים ללמוד כינור צריך להיות ברמת מתחילים. בהמשך אפשר לעבוד לכינור יותר איכותי ברמה בינונית שמיוצר מעץ משובח ושיש לו צליל משופר. זאת בעוד שכינור מקצועי מתאים למי שמנגן באופן מקצועי ומוכן להשקיע בנושא סכומי כסף לא מבוטלים.

 

בחירת מידות הכינור

כינורות מוצעים במידות וגדלים מגוונים, כאשר עבור ילדים בהחלט ניתן למצוא כינור קטן המתאים למידותיהם ואשר יקל עליהם את החזקת הכלי ולימוד נגינה עליו. יחד עם זאת יש להבין כי גודל הכינור משפיע על איכות הצליל שהוא מפיק, וכינור קטן לא יכול להפיק צלילים עמוקים ועשירים כמו כינור גיל.

המידות של הכינור נמדדות בשברים, מגודל שמינית ועד שלם, כאשר גודל שמינית יתאים בדרך כלל לילדים עד גיל שש, גודל רבע לילדים מגיל שש עד גיל תשע, גודל חצי לילדים מגיל תשע עד אחת עשרה, גודל שלושת רבעי לילדים מגיל שתיים עשרה עד שלוש עשרה וגודל מלא לילדים מגיל ארבע עשרה ומעלה. בכדי לדעת איזו מידה של כינור מתאימה במדויק לילדכם, יש למדוד את אורך הזרוע של המשתמש מהצוואר ועד למרכז כף היד, כאשר לאורך זרוע שמתחת לעשרים ושלושה וחצי אינץ’ יש לבחור בכינור קטן ולזרוע גדולה ממידה זו אפשר לבחור בכינור בגודל מלא.

 

מה שקובע את איכות הכינור

כינורות מוצעים בשוק ברמות שונות של איכות הנקבעת על פי שורה של פרמטרים. בין היתר איכות של הכינור מושפעת מסוג ואיכות העץ ממנו הוא עשוי ורמת האקוסטיקה שלו, ומחומרים נוספים המשמשים לבנייתו. כמו כן היא מושפעת מאופן בניית הכינור, הדיוק במידות שלו וגשר טוב שמותאם באופן מלא לכלי הנגינה. בנוסף, איכות הכינור מוכתבת מאיכות המיתרים והקשת לו. ניתן לבחון אותה בעין לא מקצועית, פשוט על ידי נוחות השימוש בכלי ואיכות הצליל שהוא מפיק.

 

לשים לב למיתרי הכינור ולגשר

יש לדעת כי למיתרים של הכינור יש השפעה ישירה על איכות הצלילים שהכלי מפיק, כאשר לכל סוג וז’אנר של נגינה מתאים סוג אחר של מיתרים. למשל יש מיתרים המתאימים למוסיקה קלאסית, אחרים למוסיקת קאנטרי וכדומה. עוד יש לזכור כי מיתרים הינם פריט המתבלה שיש להחליפו, לכן למתחילים כדאי לבחור במיתרים טובים אך לאו דווקא הכי יקרים. אם ילדכם יתמיד תוכלו לשדרג את הכינור על ידי החלפת הגשר שלו בגשר טוב יותר.

 

הזמנת כינור מומלץ למתחילים

הזמנת כינור מומלץ למתחילים מוצעת און ליין בקלות ובבטחה דרך האתר שלנו. בנוסף לביצוע הזמנות ולעוד מידע וייעוץ מקצועי בנושא הגיעו לחנות המרכזית שלנו בכוכב יאיר או צרו קשר עם קורל מוזיקה בטלפון 09-7492324 או בוואטאפ 0542210883.

 

 

 

 

הרשמה לרשימת תפוצה

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו עדכונים לתיבת הדואר שלכם.

דילוג לתוכן