קבלה למגמות מוזיקה בתיכונים

כלי נגינה

הכנה של לפחות שני קטעי נגינה בסגנונות שונים, המדגימים שליטה טכנית, הבעה מוזיקלית והבנת סגנון.

מומלץ לבחור יצירות מתקופות או ז’אנרים שונים (לדוגמה: קטע קלאסי לצד קטע עכשווי או ג’אזי).

על הנגינה להיות מדויקת, נקייה ובעלת ביטוי אישי.

גיטרות

נגינת אקורדים וליווי קצבי, סולו בסיסי, ויכולת לעבור בין סגנונות.

קריאת טאבים ויכולת בסיסית לקרוא תווי נגינה.

הכרת מבנה הגיטרה, שמות המיתרים, סולמות פשוטים ואקורדים פתוחים.

תופים

שליטה בקריאת תווי תופים והבנה של סימני קצב ומקצבים בסיסיים.

ביצוע דפוסים בסגנונות שונים (פופ, רוק, בלוז, סווינג).

יכולת לשמור על קצב מדויק ויציב לאורך זמן.

פסנתר

קריאת תווי סול ופה.

נגינת סולמות בסיסיים (דו מז’ור, לה מינור, סול מז’ור וכו’).

ליווי פשוט ביד שמאל ונגינת מנגינה ביד ימין.

שליטה בסיסית בדינמיקה, קצב והבעה.


שירה

הכנה של שני קטעי שירה בסגנונות שונים (שיר אמנותי, שיר עברי, שיר פופ/ג’אז).

הקפדה על הבעה, אינטונציה נכונה, נשימה ותמיכה קולית.

נדרש ידע בסיסי בקריאת תווים או תווים קוליים (לא חובה בכל בית ספר).

מומלץ להכין רפרטואר שמדגיש את טווח הקול, הרגש והביטחון של התלמיד.


שמיעה מוזיקלית ופיתוח שמיעה

מבחן מעשי בזיהוי צלילים ומרווחים מוזיקליים על פסנתר.

שאלות של זיהוי אקורדים, קצב ותבניות ריתמיות.

לעיתים נדרש לשיר חזרה לפי תווים או לפי שמיעה.


תיאוריה מוזיקלית

בחלק מהמבחנים תיתכן גם בחינה כתובה או בע"פ בתיאוריה בסיסית:

שמות התווים וסימני היתק (דיאז, במול, בקאר).

סולמות מז’ור ומינור.

ערכי תווים ומנוחה.

הבנת משקל ומבנה תיבה.

יחסים בין דרגות הסולם (טוניקה, סובדומיננטה, דומיננטה).


ראיון אישי

בחלק מהמגמות מתקיים ראיון קצר עם הצוות הבוחן, שבו נבדקים הרצינות, ההשקעה והמוטיבציה ללמוד מוזיקה.

מומלץ לבוא עם תשובה אישית לשאלה "למה אני רוצה ללמוד מוזיקה", ולהראות סקרנות ועניין אמיתי בתחום.


הכנה 

במסגרת ההכנה למבחני הקבלה למגמות המוזיקה, אנו מעניקים לתלמידים:

תרגול אישי בהכנת רפרטואר לכלי או לקול.

שיעורי פיתוח שמיעה ותיאוריה מוזיקלית.

סימולציות של מבחני קבלה אמיתיים.

ליווי מקצועי של מורים בעלי ניסיון בהכנת תלמידים לתלמה ילין, גלילי, ירקון, כצנלסון ועוד.

הכנה לראיונות אישיים ובניית ביטחון בימתי.


טיפ מהמרכז

כדאי להתחיל בהכנה מוקדם – לפחות כמה חודשים לפני האודישן.
כך ניתן לבנות רפרטואר מתאים, לשפר את הדיוק והביטחון, ולהגיע למבחן מוכנים באמת.